fbpx
motion-milon-coronavirus

Motion Milon en het Coronavirus

Zoals de WHO het ook stelt is fysieke activiteit en een gezond gewicht een krachtig medicijn, en heel effectief tegen diverse (chronische) aandoeningen. Een gezonde levenswijze met sport en goede voeding is een investering in jezelf! Wij vinden het belangrijk dat iedereen veilig kan sporten en zich veilig voelt bij Motion Milon.

Wij handelen volgens de richtlijnen van het RIVM

Er is voor zover wij weten, geen enkele besmetting terug te voeren naar een fitnesscentrum als besmettingshaard. Laten we dat vooral zo houden, zodat iedereen kan blijven werken aan vitaliteit en weerbaarheid!

Motion Milon is een kleinschalige sportstudio waar nooit meer dan 12 mensen tegelijk sporten (momenteel 10). Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u veilig kunt blijven sporten.
-Wij hebben een goed luchtventilatie systeem. Deze zorgt voortdurend voor afvoer van lucht en toevoer van verse lucht, daarnaast zetten wij de deuren regelmatig open.
-Vooraf reserveren is niet nodig (wel bij proeflessen en bijzondere afspraken). Wij werken met een knijper reserveringssysteem
-Voor leden die onder de kwetsbare doelgroep vallen bieden wij de mogelijkheid om op aparte tijden te komen trainen, dan is vooral reserveren wel noodzakelijk
-Wij hebben een eenrichting route in het pand, let op de aangegeven routing
-De training gebeurde altijd al in een vaste volgorde, waarbij iedereen tegelijk doordraait. Je loopt elkaar dus nooit in de weg.
-Alle apparaten staan 1,5 m uit elkaar daarnaast hebben wij ook nog extra schermen tussen de apparaten geplaatst.
-De tijd om door te draaien is verlengd naar 45 sec i.v.m. reinigen handgrepen/scherm.

Wij hebben hygiëne altijd hoog in ons vaandel staan en maken daarom de apparaten, toiletten en deurklinken etc nog vaker schoon dan we normaal al doen. We hebben desinfecterende vloeistof beschikbaar om je handen te ontsmetten. Uiteraard wassen wij ook zelf onze handen met grote regelmaat en lopen wij bijna voortdurend met een doekje in onze handen (met desinfectie).

Let op de volgende dingen:

Voor het sporten

  1. Ben je grieperig/snotterig en/of niet fit, stel dan het sporten een weekje uit! Je bent dan dus helaas niet welkom.
  2. Ga indien mogelijk thuis naar het toilet
  3. Neem naast je gewone handdoek een klein doekje mee waarmee de handgrepen schoongemaakt kunnen worden.
  4. Komen en gaan in sportkleding (en zo kort mogelijk in de kleedkamer verblijven), behalve als het echt niet anders kan (gebruik dan zoveel mogelijk het kleedhokje of douche als kleedhokje)
  5. Neem een mondkapje mee en draag deze tot je start met sporten.
  6. Neem eventueel zelf nog extra veiligheidsmaatregelen  zoals;
    -Handschoenen (of washandjes) dragen tijdens fitnessen
    -Draag eventueel een (veiligheids-) bril of sportmondkapje tijdens het sporten
    -Draag eventueel een mondkapje van binnenkomst tot sporten

Routing

  1. Buiten handen desinfecteren en knijper pakken (sporters bevestig de knijper aan je fase kaart en leg deze links op de balie)
  2. Zijn de knijpers buiten op, wacht dan even tot er weer een knijper beschikbaar is (dit komt zelden voor ivm de snelle doorlooptijd)
  3. Log in (hiermee geef je ook aan klachten vrij te zijn)
  4. Via de voorkant de kleedkamer inlopen, je handen goed wassen (volgens protocol) en via de achterkant de kleedkamer weer uitlopen
  5. De kleedkamer is een doorloopruimte, verblijf zo kort mogelijk in de kleedkamer
  6. Schoenen hoef je (nu tijdelijk) niet te wisselen mits ze schoon en droog zijn (anders wel schone aan trekken)
  7. Leg evt. waardevolle spullen in het daarvoor bestemde vakje aan de muur bij de cirkel. Gebruik daarna evt. nog handalcohol uit de dispenser
  8. Je kunt starten bij de leg extension en eventueel bij de leg curl (na de crosswalk) of op de hometrainer achterin om warm te worden.
  9. Kun je nog niet starten dan wacht je op 1,5 meter afstand

Tijdens het sporten

  1. Iedereen draait zoals altijd tegelijk door, geef elkaar de tijd en ruimte
  2. laat het toestel schoon achter maar je kunt ook voordat je start de handgrepen nogmaals schoonmaken (uiteindelijk ben je altijd zelf verantwoordelijk)
  3. Op de apparaten staat spray. Wil je een eigen spraybus mee dan kan dat ook (deze staan op het koffieapparaat)
  4. Spray nooit rechtstreeks op het apparaat maar op het doekje. Veeg hiermee niet de kussens schoon (i.v.m. behoud kussens)
  5. Wij dragen een mondkapje of een gezichtsscherm als wij de 1,5 m niet kunnen naleven

Na het sporten

  1. Bij vertrek weer voor de kleedkamer in en aan de achterkant eruit
  2. Douchen is bij uitzondering mogelijk maar als het niet nodig is, douche dan bij voorkeur thuis
  3. Even uitrusten en kort wat drinken is mogelijk maar  houd de afstand in acht (vooraf handen wassen of desinfecteren)
  4. Pak bij vertrek je afgetekende fasekaart met knijper rechts van de balie en verlaat de ruimte
  5. Plaats de knijper buiten bij de statafel

(Sport)afspraken

  1. Sport evaluatiemomenten doen wij op afspraak en op 1,5 m afstand of met mondkapje / gezichtsscherm
  2. Overzetten naar een nieuwe fase kunnen wij op afstand regelen (via de computer)
  3. Lichaamsanalyses kunnen, indien gewenst, op afspraak doorgaan
  4. Bloeddruk- en hartslag meten doen wij tijdelijk niet

Voedingsafspraken / afslankchallenge:

  1. Individuele begeleiding gaat op afspraak, zoals anders. Tijdens de afspraak houden wij de 1,5 m in acht of dragen wij een mondkapje / gezichtsmasker
  2. Afslankchallenge: zal in kleinere groepen plaatsvinden. Uiteraard ook op 1,5 m afstand, de stoelen staan ver uit elkaar. Indien gewenst  kan de challenge ook via zoom gevolgd worden

Wanneer we deze regels naleven dan kunnen wij samen gewoon veilig sporten.
En weet: Voorkomen is beter dan genezen!

Lees hier wat wij doen bij een corona besmetting.

Lees hier wat je kunt doen om fit en weerbaar te blijven.