fbpx
Motion Milon compensatieregeling

Corona/COVID-19 protocol

Hoe gaan wij, bij Motion Milon, om met Corona?

Zoals de WHO het ook stelt is fysieke activiteit en een gezond gewicht een krachtig medicijn, en heel effectief tegen diverse (chronische) aandoeningen. Een gezonde levenswijze met sport en goede voeding is een investering in jezelf! Wij vinden het belangrijk dat iedereen veilig kan sporten en zich veilig voelt bij Motion Milon. Zoals jullie weten was hygiëne en veiligheid altijd al een belangrijk item bij ons. Via dit “protocol” streven wij naar een zo veilige en verantwoordelijk mogelijke herstart.

Hoe wordt het corona virus overgedragen?
Doordat iemand met het virus niest of hoest in jouw buurt en jij vervolgens het virus binnenkrijgt. Dat kan rechtstreeks via je mond, neus of ogen. Maar ook indirect doordat het virus op je handen landt en je daarna door je ogen wrijft of aan je lippen zit.

Algemene afspraken:

  1. Voel je je ziek, ben je verkouden of moet je veel hoesten blijf dan thuis!
  2. Vermijd contact met je ogen, neus en mond
  3. Houd de 1,5 meter afstand in de gaten / houd je aan de routing
  4. Wij gaan (vooralsnog) nog niet werken met een digitaal reserveringssysteem omdat velen aangeven het juist zeer prettig vinden te kunnen komen en gaan wanneer het je uitkomt. “Reserveren” gaat bij ons net als in winkels. Buiten staat een statafel met knijpers. Zijn de knijpers op dan kun je buiten even wachten tot er weer een knijper is. Wij verwachten dat dit niet vaak het geval zal zijn
  5. Blijf zo kort mogelijk binnen
  6. Kom de eerste 2 weken (tot de bouwvak) niet vaker dan 2x pw sporten
  7. De apparaten zijn verder uit elkaar gezet
  8. De wachttijd is verruimd van 30 naar 45 sec., zodat je na het sporten de handgrepen schoon kunt maken.

Voor het sporten

  1. Ga thuis naar het toilet en vul thuis de bidon (mocht je deze nodig hebben)
  2. Neem naast je gewone handdoek een klein doekje mee waarmee de handgrepen schoongemaakt kunnen worden. Iedereen krijgt een flesje desinfecterende spray voordat hij/zij start met sporten
  3. Kom en ga in sportkleding
  4. Neem eventueel zelf nog extra veiligheidsmaatregelen  zoals;
    -Handschoenen dragen tijdens fitnessen (uitwasbaar of wegwerp)
    -Of naai een washand doormidden en maak er 2 “condooms” van 😉 deze kunnen om de handgrepen geschoven worden (doorsnee handgreep 5 cm)
    -Draag eventueel een (veiligheids-) bril tijdens het sporten.

Routing

  1. Buiten staat een statafel, volg de instructies en pak een knijper van de knijperhouder en reinig deze eerst
  2. Zijn de knijpers buiten op, wacht dan even tot er weer een knijper beschikbaar is
  3. Bevestig knijper aan je fase kaart en leg deze binnen links op de balie en log in met je polsbandje
  4. Via de voorkant de kleedkamer inlopen, je handen goed wassen en via de achterkant de kleedkamer weer uitlopen
  5. De kleedkamer is een doorloopruimte. Blijf zo kort mogelijk in de kleedruimte (alleen evt jas ophangen). Schoenen hoef je niet te wisselen mits ze schoon en droog zijn
  6. Leg evt. waardevolle spullen in het daarvoor bestemde vakje. Gebruik daarna evt nog handalcohol uit de dispenser
  7. Bij het startpunt staan flesjes desinfecterende spray (bij het koffieapparaat), neem een flesje mee
  8. Kun je nog niet starten dan wacht je op 1,5 meter afstand.

Tijdens het sporten op de Milon cirkel 

  1. Doordraaien; Iedereen draait net als anders tegelijk door. Let op elkaar en geef elkaar de tijd en ruimte
  2. Maak na (en evt voor) de oefening de handvatten en display schoon. Spuit hiervoor de spray op het doekje en niet op het apparaat!

Na het sporten

  1. Klaar met sporten? Maak met je doekje de sprayfles schoon en zet het flesje terug
  2. Heb je een doekje van Motion Milon gebruikt, werp deze dan in het bakje bij de fietsen
  3. Loop door naar de kleedkamer, pak je spullen en was je handen of gebruik de dispenser
  4. Pak je afgetekende fasekaart met knijper rechts van de balie en verlaat de ruimte
  5. Plaats de knijper buiten bij de statafel weer op de knijperhouder
  6. Douchen is helaas tijdelijk niet mogelijk
  7. Wil je koffie of thee? Bij Café Zuiderbuur kunnen sporters (op het terras) nazitten en tegen een gereduceerd tarief wat drinken.
    Vraag een kortingsbon hiervoor aan de balie.

(Sport)afspraken

  1. Sport evaluatiemomenten zullen mogelijk beperkter plaatsvinden. Dit doen wij op afspraak op 1,5 m afstand of met een scherm ertussen
  2. Overzetten naar een nieuwe fase kan op afstand (via de computer)
  3. Lichaamsanalyses kunnen, indien gewenst, op afspraak doorgaan
  4. Bloeddruk- en hartslag meten doen wij tijdelijk niet.

Voedingsafspraken / afslankchallenge:

  1. Individuele begeleiding gaat op afspraak, zoals anders. Tijdens de afspraak houden we de 1,5 m in acht
  2. Afslank challenge: zal in kleinere groepen plaatsvinden. Uiteraard ook op 1,5 m afstand, de stoelen staan verder uit elkaar.

 

De routing en maatregelen zijn in de zaak duidelijk beschreven. 

Niet vergeten:

✅ Kom en ga in sportkleding

✅ Ga thuis naar het toilet en vul thuis je bidon 

✅ Vergeet je Milon bandje en fasekaart niet

✅ Neem naast je handdoek een klein (vaat)doekje mee